Ben je eigenaar van een fysieke winkel en heb je het idee dat het de laatste tijd nogal rustig is? Dan is het belangrijk om je organisatie te gaan vernieuwen en mee te gaan met de nieuwste trends in onder andere de online wereld. We geven in dit artikel een aantal tips om meer klanten naar je fysieke winkel te krijgen.
Zet in op online marketing
Dat je inzet op online marketing wil niet meteen zeggen dat je een webshop moet beginnen. Met online marketing kun je er ook voor zorgen dat men weet dat je een fysieke winkel voor een bepaalde branche hebt en waar je ze kunnen vinden. Vindbaarheid en bekendheid speelt hierbij dus een grote rol. Daarnaast is het belangrijk een goede routebeschrijving te hebben naar je winkel. Het is voor potentiële klanten namelijk behoorlijk irritant als ze je niet kunnen vinden. Hiervoor is het belangrijk de juiste adresgegevens achter te laten en indien mogelijk gebruik te maken van Google Maps integratie.
Organiseer side-events
Zit je winkel al een winkelstraat, dan weet je in ieder geval zeker dat hier mensen langskomen. Het is alleen nog belangrijk deze mensen naar binnen te krijgen. Dit kun je doen door op te vallen. Denk hierbij aan het organiseren van side-events. Zo heeft Aktiesport een keer een side-event georganiseerd waarbij de nieuwste voetbalschoenen getest kunnen worden tijdens een potje panna voor de winkel. Dit trekt dus aandacht, waardoor mensen blijven staan en een bezoekje aan de winkel willen brengen.
Juiste instore marketing tools
Als je eenmaal de aandacht hebt van de verschillende potentiële klanten, heb je de kans om ze te prikkelen tot een aankoop. Maak hierbij gebruik van de juiste instore marketing tools van POS Factory. Met de juiste displays kun je jouw belangrijkste en meest interessante producten onder de aandacht brengen, maar daarnaast kun je ook de klanten verleiden tot een impulsaankoop door producten aan te bieden tegen een prijs wat voor veel mensen een koopje is.